TEMA - NATUR

Nilla är en riktig klippa när det gäller temaveckor och att komma på olika utmaningar. Denna gång är det närbilder och givetvis vill jag gärna vara med på något så roligt:D

Men det finns bara ett litet krux bilderna ska vara nytagna för att det ska vara en riktig utmaning och det blev det verkligen för mig. Hade tänkt försöka förbereda och fota lite i helgen för att kunna göra det när det är dagsljus. Men de stunder det varit ljust under helgen har jag varit inne i olika ishallar.
 
Lördagen på hemmaplan nästan halva dagen och sen söndag åkte jag klockan åtta med H till Jokkmokk  och vi var inte hemma förrän klockan tio. *Ler* Man kanske skulle börja blogga om hockey i stället tänk vad mycket jag skulle ha att skriva om.  Men jag klagar inte tvärtemot det är så kul att följa med och det är verkligen avkoppling  för när man ser på hockey så tänker man inte på något annat utan all fokus är på det som händer på planen.Dessutom är vi många föräldrar som föjer med och vi har jättekul tillsammans:D  Enda jobbiga är att mammahjärtat får oroa sig en och annan gång, de har fått börja med taklingar nu.

Nåja nog om det nu i alla fall var det då dags att försöka få till en tolkning av dagens tema som är en närbild på natur.

Ja det var inte lätt det här för visst har jag massor av vacker natur omkring mig men hur sjutton ska man få till något bra foto när det är totalt becksvart när man kommer hem från jobbet. Så det gäller att  försöka hitta på något annat , gick från rum till rum här hemma för att hitta något som kan fotas inomhus och passa in på natur...

78747-1785
Bild: Vicke

Det blev en bild på vår lilla uppsklagsbok Ut i Naturen med 600 svenska växter och djur som vi har i bokhyllan.


Puhhh vad skönt jag lyckades i alla fall få med ett bidrag;)



Kommentarer
Nilla

*ler*
Härligt med sådana entusiaster som du!
Jätteroligt att du vill vara med.
Jag kan tro att det är kul om man är ett gäng. men ändå... sitta inne i en ishall... och mitt på ljusa dagen också.

2007-10-29 @ 20:18:09
URL: http://tankebubblor.blogg.se
TiniTott

Haha du har alltid så härliga tolkningar på dina teman =) Jättebra!

2007-10-29 @ 23:32:43
URL: http://tinitott.blogg.se
EVA

Åhhh har missat att det är tema vecka...måste genast kika in där !
*
Och du...bra tolkning...hihi!
*
Ha en fin tisdag !
KRAM EVA

2007-10-30 @ 14:55:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Speja

Hej!
Det var länge sedan jag kikade in här, men du är lika flitig som vanligt. Kul att se!

Speja

2007-10-31 @ 09:07:50
URL: http://www.speja.blogg.se
Vicke

Alla: Tack så mycket för era gulliga kommentarer och SPEJA så roligt att få höra utav dig hoppas du har det bra!

2007-10-31 @ 21:48:45
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0