TEMA - PRYLAR

Prylar är dagens tema i Nillas närbildsvecka och man skulle kunna tro att det är busenkelt att hitta något bra till det. Men icke sa nicke, trots att ett hem ofta är fyllt av olika slags prylar. Både stora och små...

Jag som oftast till temabilder brukar få en känsla ganska snabbt utav vad jag vill fota har haft så svårt för det i dag. 

Höstlovsbesökande Storasyster gav mig förslaget att jag kunde ta och fota en romolåda (tornedalsfinska för skrotlåda) . Men herregud syrran hur ska jag kunna göra det inte finns det en endaste sån i vårt välstädade hus svarade jag. Hoppades givetvis att hon inte skulle öppna något  av våra såna skåp för risken att få innehållet på sig är överhängande;)

En sak är säker i alla fall att Prylar är något som minskat sakta men säkert under åren som gått.  Jag som för ett par år sen hade en överbelamrad bokhylla fylld av diverse prydnadssaker (bland annat små minicyklar i plåt minst ett trettiotal) började en dag att tröttna på alla Prylar som bara samlade en massa damm. ..

Så den stora rensningen startade och jag sålde massor massor på Loppis , för även om jag tröttnat på Prylar så finns det många som inte gjort det. Dessutom är det ett mycket bra sätt att göra sig av med saker som är bra men man inte vill ha, gillar inte att slänga men att rensa.

I samma veva började jag läsa böcker om Feng Shui och förstod mer och mer vad det var jag börjat göra. Jag hade börjat rensat i röran, känslan när jag läste var häftig. Tänk det var precis så det kändes och visst var det så att man bara ska omge sig med prylar man gillar för att inte bli av med en massa onödig energi genom att irritera sig på det man inte gillar.  Jag är nu inte någon fanatiker som lever efter den läran till punkt och pricka men tycker det finns mycket kloka och tänkvärda saker i Feng Shui.

Oj vilket utlägg det blev om Prylar det var inte min mening men det är väl precis så att det finns många olika sorters prylar, åsikter om prylar och prylsmak. I alla fall kom till sist fram till vad jag ville fota och det var det fina trädet designat av Maria Wester som var det enda jag shoppade i inredningsväg i Stockholm.   Alltså det blir en bild på en pryl avsedd för att hänga andra prylar (smycken) på. Men för min del kommer den bara att få vara en dekorativ pryl som gör mig glad:D

78747-1790
Bild: Vicke





Kommentarer
Liza

Smart pryl! Vi har just rensat ut vårt källarförråd och klädkammaren.. vilken befrielse! Andas mycket lättare. Har läst om Feng Shui i snart 7 år - började när ryggen gick sönder, och det finns mycket som är så sant i den läran. Men som du - fanatiker blir jag aldrig!
KRAM!

2007-11-01 @ 22:54:33
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Erika

Visst blir man glad av den?! Fick den själv i present och gillar den jättemycket. Angående prylar skulle jag nog ha kunnat varit med i dag. Det ligger saker överallt!!! Tänk, i morgon är det helg igen! Kramis

2007-11-01 @ 23:13:59
URL: http://www.mrum.blogg.se
Malin

Jag läste också ngn Feng Shui bok för några år sen, tror den hette "Rensa i Röran", och visst ligger det ngt i det! Precis som Liza så är det en ren befrielse att göra sig av med onödiga prylar, men jag har rätt mycket kvar än.. har också lite svårt med att bara slänga, men som tur är finns Myran o Röda Korset som andra alternativ. Fint foto igen!!

2007-11-02 @ 08:25:21
URL: http://malkins.blogg.se
Lisa

Hej där uppe i vackra Vicke-land! Ville bara önska dej och familjen en riktigt trevlig allhelgona!

2007-11-02 @ 09:38:14
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Perlan

Kilar bara in och önskar dig en trevlig helg!

Tycker bilden var jättefin på din pryl! :)

Stor kram!

2007-11-02 @ 10:50:36
URL: http://www.perlan.org
EVA

Ville bara kika in och önska en underbart härlig Allhelgonahelg till dig och din familj !
*
KRAM EVA

2007-11-02 @ 11:15:13
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Malin

Vill bara önska dig en trevlig helg vännen min! Kram!

2007-11-02 @ 19:50:04
URL: http://mrsmalinski.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0