VÅRENS FÖRSTA BLOMMA;)

78747-1613
Bild: Vicke

Vårens första blomma har jag hittat ute på vår bro. Blir så avis på alla er som bor i sydligare nejder och bloggar om era fina blommor. *Fniss* Så jag var ju bara tvungen att föreviga den vita penseén som förövrigt nog är de enda blommor man vågar satsa på här uppe i norr än så länge. Sån tur då att den frosttåliga blomman är så fin och tillhör en av mina absoluta favoriter.

I dag har det varit en riktigt härlig vårdag med både sol och värme. Vilken tur för i dag var det Urban och enligt bondepraktikan ska man ha päls på sig när det är  Erik och skjorta på Urban för att det ska bli en bra sommar. Det har stämt mycket bra så nu är det bara att hålla tummarna att de gamla talesätten håller än så får vi en toppensommar.

Men egentligen så har jag bara hört uttrycket på Tornedalsfinska och det låter faktiskt mycket bättre än översättningen. *ler* Fast jag är inte så speceillt bra att skriva på finska och ni är nog kanske inte så bra på att läsa det;)

Hoppas finvädret håller i sig även i morgon så vi kan få packa upp våra nya trädgårdsmöbler som vi fyndade på rean i höstas. Det var verkligen tur att maken övertalade mig att låta bli att slita ut de från kartongen direkt vi kom hem med de. För nu har vi något roligt att se fram emot den här våren i stället:D

Önskar er alla en toppenhelg!


Kommentarer
Liza

Tack och lov att det finns penséer!! Har tokshoppat sommarplantor idag - får försöka hålla dem vid liv på balkongen så länge. Vi har fortfarande inte inhandlat våra trädgårdsmöbler *suck* och det beror inte på mig!!!
Helgkram!
Liza

2007-05-25 @ 22:49:19
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Anneli

Pangsisar är underbara! Och de håller nästan hela sommaren om man är flitig och knipsar av alla vissna blommor. En skjortvarm helg önskar jag dig!

2007-05-25 @ 23:12:29
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Erika

Ja, det är tur att det finns penséer. Hoppas att ni får ta fram möblerna och kanske använda dem när ni skall äta "god" middig ;) Ha en bra helg. Kramisar från mig!

2007-05-26 @ 08:17:46
URL: http://mrum.blogg.se
Vildängel

Penseér är ju både pålitliga och vackra så frossa i dem :)

2007-05-26 @ 09:38:42
URL: http://vildangel.blogg.se
Lotta

Ja vårt land är avlångt - men du kan ju njuta av ljuset på ett helt annat sätt än vi här ner i söder under sommaren.
Visst liljekonvaljerna blommar för fullt o syrenen är överblommad nu - men du har ju ditt kvar så bara njut!!!

2007-05-26 @ 11:08:03
URL: http://signesvind.blogspot.com/
Esters Mamma

25-27/5 Urban, Vilhelmina och Blenda skola sommaren leda.
Det betyder juni, juli och augusti. Här har vi haft två fina dagar så det ser lovande ut. Får se hur det blir i morgon.
Hoppas att ni har en fin helg där uppe hos er. Jag åker till Tornedalen nästa vecka med Ester.

2007-05-26 @ 19:19:18
URL: http://estersmamma.blogg.se
Esters Mamma

Erkki turjus turkki päällä, se Urpaanus paita päälä

2007-05-26 @ 19:22:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0