PIFFA UPP DÖRRARNA

78747-1526
Bild: Svt

I förra säsongens Nya Rum gjorde Ernst bland annat om i ett kök. En sak som jag fastnade för speciellt i det inslaget var den här fiffiga upppiffningen av den gamla dörren.  Ett dekorfönster sattes in i den och fick den att se både ny och modern ut.

Både smart och fiffigt och när jag sen fick läsa om det i tidningen Vi Villa blev jag ännu mer intresserad för det var inte så speciellt dyrt heller. För ca 349 kr kan man köpa ett fönster i vitt eller silver och med frostat eller klart glas. Vill ni läsa mer om detta så kan ni surfa vidare till Lundbergs.

Det är i och för sig ett par månader sen jag läste det i tidningen men jag har sparat den för ett senare tillfälle. Det tillfället börjar bli aktuellet för vi har planer på att äntligen börja fixa i vår furugula hall. Där vi har två dörrar och det skulle passa perfekt med dessa fönster. Ni ska få er en liten liten titt på vad jag menar och då blir det bara en liten titt för ni skulle nog svimma om ni såg hur hemskt gul den är. Förstår inte vem det är som har inrett den;)

78747-1527
Bild: Privat

Nog om vår hemska hall ni kommer nog att få höra lite mer om det projektet lite längre fram. Om det nu inte kommer något annat emellan vilket jag nog tror. För vi har investerat en ny fläkt till köket och som ni vet brukar det ena leda till det andra och jag har hämtat hem tapetkataloger;)

Förresten så kom jag att tänka på en anna sak jag borde ta tag i när jag febrilt letade efter Vi Villa tidningen i mina jättehögar. Varför sparar man så mycket tidninger , visst det är bra och gå tillbaka och leta inspiration. Men varför i all sin dar klipper man inte ut saker man gillar ganska direkt och sätter in det in en pärm.  I stället för att sitta där och leta och leta efter något som man kommer i håg man har sett i någon tidning. Men i vilken tidning var det nu?? Nej det är dags att investera en snygg pärm för inspirationsbilder och tidningsklipp.


Kommentarer
Lilla My

Ser fram emot bilder som du är så bra på att ta.Jag tycker lampan är snygg.Sov gott!

2007-03-14 @ 21:55:33
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Anna

Vad roligt att du skriver om dörrfönstret! Såg precis ett sånt när jag var på Ångsågen i Lule och skulle köpa frigolit till min tavla. Hade väldigt gärna hottat upp en dörr med de coola fönstren, saknar bara en dörr att göra det på :)

2007-03-14 @ 22:08:01
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Erika

Vilket bra tips! Man har ju inte bara en tidning som man hade tänkt använda sig av. Det där med dörrarna kommer att bli skitfint. (ursäkta uttrycket).
Ser framemot er renovering. Förstår precis vad du menar, att ibland kan man undra vem som har bestämt olika saker i hemmet.... Kram på dig! :)

2007-03-14 @ 22:32:22
URL: http://mrum.blogg.se
Linda

Wow vilken snygg lampa,,gillar verkligen 50 & 60 tals lampor.. Jag förstår dig,, tapeten är gräslig råkar ha samma tapet i sovrummet fast röd(ännu värre)

2007-03-14 @ 22:36:25
URL: http://frularsson.blogg.se
tina

Visst är det ett smart sätt att göra en dörr snyggare!! Vi hade tänkt att investera i en ny slät dörr och ett sånt fönster(våra gamla dörrar är hemska), men fick ett bra pris på en ny dörr med liknande fönster,färdig och klar!Blir inte så stor prisskillnad och dörren är likadan som de andra vi bytt!! Oj vad jag svävar ut.......Finfin idé iallafall med fönstret!!
Ha det gott!
Tina:)

2007-03-15 @ 00:26:50
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Malin

Hoppas det går bättre att kommentera idag...

Det är ju jättefint med ett litet fönster i en dörr. Do it!
Den där lampan var ju hur snygg som helst!
Det där med inspirationspärm har jag tänkt på länge, men varför ska det vara så förbenat svårt att ta tag i det? Hmm...en rolig grej att göra ju men ändå så svårt att ta sig tid till det. Kanske ska utmana varandra och se vem som kommer först? :) Kram och ha en bra torsdag!

2007-03-15 @ 07:58:32
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Thea

Så bra idé att piffa till en tråkig dörr! Minns att hennes kök blev helläckert!
Kul med små projekt, ser gärna hur det blev så småningom.

2007-03-15 @ 09:12:47
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Vera

Jag tycker de är jättefiffiga dessa fönster. Det kommer bli kalassnyggt!

2007-03-15 @ 10:32:35
URL: http://veramedflera.blogg.se
LoX

Håller med allt: snyggt med fönster, gillar inte heller furugult och varför inte ha en idépärm.

Er hall kommer att bli kanonsnygg så fort idéerna har blivit verkligehet, det är jag helt övertygad om. Kram!

2007-03-15 @ 11:18:42
URL: http://lo.blogg.se
Lisa

Jag har en pärm, eller flera rättare sagt, men tidningarna hopar sig ändå, fast nu har jag slutat prenumerera(se min blog)

2007-03-15 @ 11:23:16
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
EVA

Smart idé med att klippa ut det som är intressant. Så gör jag med recept, varför inte med inredning...

Vi hade också en beige-gul hall och sen blev den VIT och så ska den förbli !
Har lite andra tankar på vitt också men jag bearbetar maken just nu. Bättre han tror att det är hans idé...

KRAM EVA

2007-03-15 @ 12:22:24
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Frida

Smart idé!!

2007-03-15 @ 14:44:57
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Maria

Snygg lampa du har!!!!
Å vilken smart ide...med att sätta urklipp i pärmar!
Själv lägger jag urklipp lite här o där å när man vill kolla på nåt så e det borttappat.....

2007-03-15 @ 15:37:10
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Jessica

Jag har flera fönster liggandes i en låda. Kanske
det är dax att sätta upp dem nu...

2007-03-15 @ 20:09:53
URL: http://missla.blogg.se
Liza

Snyggt med fönster i dörrar, och det är ju inte dyrt heller. Jag har en Inpirationsbok där jag klistrar in bilder om inredning, trädgård, tips, mm - kan rekomenderas, och det är kul att hålla på med,sen slipper man spara alla tidningar så då kan man köpa nya!!!!!!!!!
Kram
Liza

2007-03-15 @ 20:21:59
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Vicke

Lilla My: *ler* Det blir nog köksbilder i stället. Lampan är ett loppisfynd!
Anna: Suveränt nu vet jag ju vart de kan inhandlas. Du om du behöver dörrar så har vi massor;)
Erika: Borde nog ta tag i det tipset själv också för att hitta det man söker. *fniss* Passande uttryck för en av dörrarna är till skithuset;) Renoveringen blir nog i köket i stället förstår inte vem som valt tapeter där heller;)
Kram på dig
Linda: Fastnade för den på en gång när jag la ögonen på den så fin:)*ler* Då vet du precis vad jag menar;)
Tina: Kul utsvävning kanske man skulle kolla vad nya dörrar kostar i stället;) Men visst är det en finfin idé!
Ha det bra:)
Malin: Visst blir man less när det inte funkar...
*ler* Tänk om maken tyckte detsamma;)
En klar favoritlampa inhandlad på loppis för 70 kr:D
Visst är det konstigt att man inte tar tag i att fixa en pärm. Vilken smart idé med att utmana varandra. Det tycker jag vi ska göra!!:D
Kram och hoppas din torsdag varit bra
Thea: Ja det köket blev jätteläckert och fönstret var så fint! Visst är det kul med projekt men nu blir det köket först. Men ni får se det i stället;)
Vera: Visst är de fiffiga , måste bara påbörja projekt övertala maken om det;)
LoX: Du är så klok som håller med;)
Hallprojektet får nog vänta för det blev köksprojekt i stället... Kram
Lisa: Vad duktig du är och egentligen är det klokt att göra som dig med tidningarna för det finns så mycket bra bloggar!!
Eva: Precid nu gäller det att ta tag i det. För tusentals är de gångerna jag sökt något jag vet att jag sett i en tidning... Vit hall låter som det enda rätta! *ler* Du kanske har lite bra tips på hur man lyckas med det;)
Kram
Frida: Ja visst!
Maria: Loppisfynd:D Du har ju kommit en bra bit på väg som åtminstone klipper ut. Jag gör inte ens det;)
Jessica: Jaaaa gör det så får vi både se och höra hur det blev:)
Liza: Visst är det snyggt! Superbra idé med en inspirationsbok. Kanske smartare än en pärm... Ojoj måste jag nog ta tag i . Skönt att få rensa i tidningshögen.
Kram

2007-03-15 @ 22:25:10
URL: http://www.vickes.blogg.se
L8

Just det inslaget såg jag oxå. Och reagerade oxå på att det såg så enkelt ut, men gav en så häftig effekt. (Skulle nog inte vara lika enkelt om jag skulle göra det...)
~~L8

2007-03-15 @ 22:33:19
TiniTott

Visst är det en bra idé med en inspirationspärm. Jag har kommit fram till det jag med, att jag ska försöka få in sånt i en pärm istället för att spara alla tidningar som bara ligger och skräpar =)

2007-03-17 @ 12:08:35
URL: http://tinitott.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0