SUPERBRA MIDSOMMARHELG !

78747-1661
Bild: Vicke

En härlig och avkopplande midsommarhelg går sakta mot sitt slut. Tre härliga dagar har vi haft ledigt och det är verkligen rätta ordet för den här helgen. Ledigt med stort L , precis vad vi behövde:D

Midsommarfirandet har på något sätt kännts väldigt genuint och gammeldags. Vet inte om det beror på sättet vi firat på eller vart vi firat?  Men det spelar egentligen ingen större roll för det viktigaste är att vi har haft trevligt och fått koppla av och det är precis vad vi gjort.

Midsommarafton inleddes med besök i den "driftiga" byn Kuivakangas strax norr om oss som ordnar så jätteroligt midsommarfirande. Med tombola, hästskokastning, tipspromenda och en massa andra aktiviteter som uppskattades mycket utav hela familjen.

Sen fortsatte vi vidare till en ännu mindre by mitt inne i skogen vi polcirkeln för att fortsätta fira med goda vänner i deras stuga. Jättemysigt och trevligt har vi haft det med alla ingridienser som behövs för det:
* Trevligt sällskap med många  glada skratt
* God mat
* God dryck ( jag blev helt såld på rosévinet som var en premiär för mig)
* Basutbad
* Mysig miljö
* En gäst som också gillar att fota så jag var inte ensam om att fota mat och dryck, härligt;)

Ja ni vet allt det där som gör en kväll helt perfekt...:)

MIDSOMMARDAGEN

Vi sov över i deras stuga och fick även fortsätta njuta nästa dag och vädrets makter var verkligen med oss. Strålande sol från en klarblå himmel och avkoppling i massor. 

78747-1662
Bild: Vicke

Att sitta på en sten och meta är verkligen rofyllt och att de som fiskade dessutom fick väldigt gott om napp gjorde inte saken sämre. *ler* Men jag struntade förstås i att meta och sprang gladeligen omkring med min kamera och fotade massor massor. Det är avkoppling för mig:)

Så det finns många härliga bilder jag skulle vela dela med mig utav till er andra från denna lilla by där tiden på något sätt stått still. Men det får nog bli en liten bildspecial från det i morgon i stället för jag vill hinna runt hos er andra för att se om ni haft en lika toppen midsommar som oss.

Måste bara först säga : Tack snälla rara vänner för en supertrevlig midsommarhelg !!


Kommentarer
Stora syster

Vädret har verkligen varit underbart, I går satt vi och njöt av den vackra solnedgången. Hoppas att ni fick smaka på "firrarna". Gonatt syster

2007-06-24 @ 22:54:16
Camilla

Jag blir riktigt avundsjuk, ni har verkligen haft kanonväder om man jämför med den grå sörja vi haft! Ni verkar haft det jättemysigt verkligen!

2007-06-25 @ 02:43:55
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Lisa

Vilken kanonhelg ni verkar ha haft! Jag som är nybliven "Tornedalsbesökare" lägger byarna på minnet, fler trevliga ställen att besöka! Och vilket väder det var, inte bara varmt, det var HETT!(vi badade i älven mitt i natten!) vad roligt att höra att er helg blev precis så där bra som man hoppas att allas midsommaraftnar får vara *kramar*

2007-06-25 @ 04:21:18
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Vera

Vilka härliga bilder! Vilken mysig midsommar ni haft!

2007-06-25 @ 08:12:09
URL: http://veramedflera.blogg.se
Birgit

Hej
Tack för senast
Vilka fina bilder tycker jag känner igen vilken trevlig kväll vi hade med god mat och dryck
ha en bra dag

2007-06-25 @ 11:26:36
Pernilla

Oj oj,, vackert väder på midsommar afton! fanns det verkligen?!
Låter som ni haft en kanon helg!
kramen

2007-06-25 @ 11:45:57
URL: http://www.perlan.org
Vildängel

det är ju alltid trevligt om det finns någon fler som far fram med kameran i högsta hugg så behöver man inte känna sig så ensam om den vanan. *s*

2007-06-25 @ 13:40:01
URL: http://vildangel.blogg.se
Isa

Ni ser ut att ha haft det riktigt superdupermysigt! Nu börjar sommaren!! Kramar isa

2007-06-25 @ 15:11:14
URL: http://www.isa.nu
Barbro

Vilken härlig helg ni verkar ha haft, vi har också njutit i fulla drag i den varma solen!! Massor av kramar från mig till dig =)

2007-06-25 @ 18:39:08
URL: http://www.barbros.blogg.se
Mariakoden

Kul att fota!! Å du gör det så bra!!
Har jag sagt att era spökträd ser jätteläskiga ut????
Blä.....*ryser*
Vi högg ner vårt lagom till majbrasan å det är jag glad över nu....
Men snart är de borta!!!De borde ju inte komma tillbaka nästa år??????
Kram!

2007-06-25 @ 19:42:03
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Vicke

Stora syster: Ja visst var det härliga dagar med så finväder! *ler* Njae vi slängde faktiskt tillbaka fiskarna för de flesta var för små. Men desto roligare för fiskarna som fick upp samma fiskar flera gånger;)
Godnatt syster yster
Camilla: Ja vi i norr verkar haft bästa midsommarvädret. Men om det är till någon tröst så vräker regnet ner ute nu...:(
Lisa: Vad kul att du blev så frälst i Tornedalen för då lär du återvända fler gånger:)
Kram
Vera: Tack! Ja jättehärlig midsommarhelg:)
Birgit: Hej och tack själv vi hade jättetrevligt!
*ler* förstår att du känner igen bilderna och din hand skymtar nog på en av de;)
Ha en bra natt!
Pernilla: Jajemen vackert väder häruppe i norr hade vi verkligen och hela helgen:) Så det blev verkligen en kanonhelg!
Kram
Vildängel: Ja det var verkligen både trevligt och en lättnad. Kul att sen kunna diskutera och jämföra bilder;)
Isa: Ja det var det verkligen! Sommaren har fortsatt med kallt , grått och regn tyvärr:(
Kram
Barbor: Härligt att ni också njutit!
Kram från mig tillbaks
Mariakoden: Ja det är superkul och tack snälla rara!
Jag vet de ser superläskiga ut och hela byn är full uutav de. Usch och fy
Precis det är det vi väntar på att de blir fjärilar och försvinner. Ska väl förhoppnigsvis vara sista året de kommer!
KRam

2007-06-25 @ 23:31:09
URL: http://www.vickes.blogg.se
Akinnah

Åh så fina kollage du gjort! Lite avis eftersom jag är så dålig på att redigera själv... Får försöka kolla upp det där med ramar runt bilderna iaf :) / Annika

2007-06-26 @ 15:08:36
URL: http://akinnah.blogg.se
Vicke

Akinnah: Tack! Men vet du det är så lätt har laddat ner Googles gratisprogram Picasa. Pröva du med du kommer att gilla det!

2007-06-26 @ 23:23:42
URL: http://www.vickes.blogg.se
Mikaandrea

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-09-07 @ 08:51:30
URL: http://mikaandrea.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0