SVERIGERESAN DEL 2

Så var det dags att fortsätta min "lilla" reseberättelse från vår Sverigeresa och vi åker vidare till nästa resmål som vi hamnade på helt spontant...

78747-1701
Bild: Vicke

Från Västervik fortsatte vi vår resa via Kalmar, men är vi så här nära Öland tyckte maken så kan vi inte bara köra förbi. Så sagt och gjort vi åkte över den långa höga bron till Öland vilket jag nästan tyckte var lite läskigt :O

Där vi tillbringade några timmar och hann se oss om lite lite grann i alla fall och dett besök på Borgholms Slott var ett givet mål. Vi hade dessutom sån tur att det ännu var öppet trots att det hade blivit rätt så sent på eftermiddagen men det var bara till vår fördel eftersom det inte var så mycket folk där som vi behövde trängas med.

78747-1697
Bild: Vicke

Vacker gammal ruin var det och vilket magnifikt slott det måste ha varit innan branden.

78747-1698
Bild: Vicke

Trots att vårt besök på Öland inte var så många timmar så var det verkligen en upplevelse. Kanske ett ställe jag skulle besöka en gång till och då stanna lite längre. Öland verkar heltklart vara ett riktigt populärt resmål för husvagnsfolk så man kanske måste skaffa en sån då först innan man åker dit igen;)

En tanke som slog oss som är vana vid så långa avstånd häruppe i Norr var att , vad nära det är till allt när man kommer söder om Stockholm. Vad lätt det är att se sig om med bil när man väl kommit så långt  ner i vårt avlånga land så mycket sevärdheter inom så få mils radie.

Fortsättning följer ...



Kommentarer
Vildängel

Ohh, vad kul att läsa ditt inlägg. Vi gjorde nämligen oxå ett spontanbesök på Öland (och i Kalmar) förra veckan - jag har bara inte kommit så långt i min blogg än. *s*

2007-08-01 @ 10:10:23
URL: http://vildangel.blogg.se
Nilla

Vi har nyligen besökt Öland. Det finns hur mycket som helst att se och uppleva där!
och jag har åkt på på och under ölandsbron jag. :-)
Fint inlägg du har gjort.

2007-08-01 @ 10:32:32
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Nilla

Gick det inte lite väl fort där?
;-)*skojar*
Jag ska inte säga någonting.

2007-08-01 @ 12:34:19
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Malin

Vad mysigt ni ser ut att ha haft...
Vet du, jag sitter med den nu ;) Ikea 2008!
Visst hade jag tjuvkikat i den på deras sida redan men det är annat o ha den i handen ;) + att jag var på Ikea i Uppsala igår... Utplockat o mycket turister men ändå roligt o kostsamt ;) Kram Malin (Luleå)

2007-08-01 @ 12:50:58
Malin

Kul med mer resereportage! Öland har jag bara besökt en gång för måånga år sedan. Vill gärna åka dit igen. Hur ska man hinna med att besöka alla ställen som lockar? :) Vi har ju iof många år på oss, för det var väl så att vi inte ens fyllt 30 år än? =) Hoppas ni har sköna dagar hemmavid. Idag har vi sol i Närke, underbart! Många kramar!

2007-08-01 @ 14:46:25
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Liza

Vilka härliga semesterbilder.. vill verkligen besöka Öland (har inte varit där sedan jag var barn).
Har fått IKEA-katalogen!!! Ska ta en kopp kaffe och sätta mig och bläddra NU!
Kram!

2007-08-01 @ 15:57:39
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Camilla

Vilka fina bilder du tagit, gillar speciellt det med tre ryggar på rad, jättefint! Jag har faktiskt tänkt på samma sak som du fast tvärt om, när man åker norrut är det ju jättelånga avstånd. Och oerhört vacker natur för den delen.

2007-08-01 @ 16:04:33
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
pimpim

Ja Öland är helt underbart på sommaren
Vi kollad epåsommarstuga där förra sommaren men det blir lite långt för oss 5 timmar i bil varje gång man ska dit men som sagt var är jag ju bortskämd med att ha nära till allt. kram pimpim

2007-08-01 @ 17:43:29
URL: http://pimpim11.blogg.se
Maria-Jag blommar

Jag har aldrig varit på Öland...måste ju komma mig dit någongång!

2007-08-01 @ 20:02:18
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Vicke

Vildängel: Tack! Ska bli kul att få läsa ditt Ölandsinlägg och se dina fina bilder:)
Nilla: Ja den stund vi var där så förstod jag att det är ett ställe jag vill återvända till!
Både på och under bron det var inte dåligt;)
Tack!
*fniss* Njae tror jag väl inte;)
Malin: Ja det hade vi och vet du vad brevbäraren var så snäll och kom med i dag;) Katalogen så nu ska jag gå och lusläsa den! Har besökt din gamla födelseby i dag (tror jag) och släkten.
Uppsala besökte vi under vår resa men bara för att äta så det blev nog billigare än ditt besök;)
Kram
Malin:Tack och nu fick jag även läsa ditt! Öland vill jag också besöka bättre och det kommer nog du också att göra för vi har väl inte fyllt trettio än var det inte så?? Eller kanske studsmattan avslöjar oss;)
Trots väldig brist på sol hemmavid så har vi sköna avkopplande dagar ! Snart dags att börja jobba för dig och mig vi får njuta de sista dagarna:)
kramar!!
Liza: Tack tack! Ja det verkar så fint vill se mer.
Även jag har fått katalogen och borde slita mig från datorn för att bläddra...;)
Camilla: Tack så mycket! Den bilden är min favoritbild från slottsruinerna *glad* över att det är fler än mig som gillar den:D
Det stämmer ju faktiskt att det är långt för er att åka norrut , kanske värt en resa
i alla fall?;)
pimpim: Vad mysigt med sommarstuga på Öland men det är klart kanske lite för långt. I alla fall för er sörlänningar vi åker nästan så långt för att shoppa över dagen då;)
Kram
Maria- Jag blommar: Sverige är fantastiskt!

2007-08-01 @ 23:42:49
URL: http://www.vickes.blogg.se
miche

där har man nog inte ståt själva ungefär två tre gånger

2007-08-02 @ 00:33:53
URL: http://uglyface.blogg.se
Jessica

Ja Öland på sommaren är underbart!Det var tur för er att ni inte hoppade över det! En annan som bor så nära Öland har inte vett att uppskatta det! Men det är sååå fint och det finns så mycket att upptäcka på denna avlånga ö.

2007-08-07 @ 13:51:35
URL: http://detvitahuset.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0