SOLEN SKINER I ALLA FALL I SINNET;)

78747-1680
Bild: Vicke

Min första semesterdag blev nog inte så tokig trots allt...

Även om starten inte kändes så bra för när jag vaknade i morse och såg att det absolut inte var något badväder drog jag täcket över huvudet och somnade om länge länge.

Men sen tog en riktigt bra dag start när telefonen ringde efter frukost och det var min frisör som undrade om jag kunde komma och klippa mig på en gång. För ni förstår jag hade glömt bort att boka tid till mig själv före hennes semesterstängning och hon lovade ringa om hon fick avbokning. Jag var övertygad om att det var kört för min del för inte är det någon som avbokar frissatid nu. Dessutom brukar jag aldrig ha tur, men det hade jag faktiskt någon hade glömt sin tid och gjorde mig jublande glad:D

Sen tog vi oss en liten tripp utomlands över bron för att spana in om de kanske hade bättre väder där. Men inte det inte så det blev en munk och kaffe på ett café som tröst. Kul när vi kan åka dit och fika eftersom det inte finns något hemma i byn.

Att eftermiddagen sen fortsatte med ett roligt mail från Unik Design som berättade att min present var på väg och  ett samtal från Sköna Hem som ringde upp sina bästa prenumeranter och erbjöd de en present från Design House Stockholm och tre nummer för endast 69 kr. *ler* Undrar om det beror på att jag sagt upp den prenumerationen och många andra eftersom jag inte hinner läsa de för alla bra bloggar? Men så klart man offrar sig för en sån  god sak (läs present)  och nu har jag en snart en ny prenumeration att säga upp;)

Sist men inte minst så avlsutades kvällen med en trevlig överraskning. För när jag satt i Tv soffan och kollade in vad Ernst pysslade med så pågick det febril aktivitet i köket. Det var H och Tonåringen  som skramlade och levde om, oljudet resulterade i mysigt fika. Tonåringen hade bakat äkta Engelska Scones och H hade mixat i hop smoothie , så nu är jag verkligen mätt och belåten jättegott var det.

Så om man ska summera dagen så kan man kan säga att det var i alla fall sol i sinnet i dag:D


Kommentarer
Lisa

åå jag hoppas de ringer mej oxå då..här har du en till som prenumererar på presenter..hrmm tidningar menar jag ju..

2007-07-09 @ 23:51:15
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Pethra på Inredningsbloggen

VIlken härlig rubrik! Sol i sinnet! Hoppas Du får en underbar fotsatt semester! Kram på Dig!

2007-07-10 @ 10:58:55
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Nilla

Min första dag var också bra. Jag var på massage!

2007-07-10 @ 13:41:12
URL: http://tankebubblor.blogg.se
pernilla

Låter som du haft en riktigt bra start på din första semesterdag! En massa tur har du med haft! :)
Hoppas att fortsättningen blir lika bra nu!
kramen

2007-07-10 @ 14:26:35
URL: http://www.perlan.org
Lisa

Hjälp vad sugen jag blev på scones...kanske man borde baka det idag..*funderar*

2007-07-10 @ 17:50:57
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0