PRINSESSRUM

*Fniss* Nu är det nog många som håller på att trilla av sin stol och tror att det är en liten sladdis på gång hos oss. Men nej så är inte fallet hur mycket H än bönar och ber om ett syskon så får han inte den önskningen uppfylld;)

Har många gånger tänkt att det vore så kul att få göra ett inspirationskollage på ett riktigt prinsessrum. Eller få inreda ett riktigt gulligt tjejrum ...

Nu när vi har fått en ny liten prinsessa till släkten så känns det som det perfekta sättet att välkomna henne. *Ler* Maken har nämligen blivit gammelfarbror vad gör det då mig till gammelfaster?? Njae kanske inte en titel som låter så rolig. För så värst gammal är jag väl ändå inte;)

Så här kommer ett Välkommen till världen kollage till den nya prinsessan och naturligtvis tillägnar jag även Prinsessan systerdottern detta rosa rum.

78747-1456
Bild: Kollage med bilder från respektive företag

Har inrett Prinsessrummet med saker från Ellos, Ikea och sen förstås en illis från Isa som pricken över i.

IKEA
Tromnes Dagbädd , Melhus Bord , Minnen Sänghimmelset
Ram Metall Forserum, Minnen Taklampa , Matta Barnslig Rund
Vessla Back med hjul   
Klädställning Rigga  för utklädningskläder med galgar  Hemlis, Dyrvik spegel
Förvaringsmöbel Hensvik , Hensvik Klädskåp
Skrivbord Johan & Stol Jules , Jagga Skriv & Magnettavla , Minnen Låda, Kasett Tidskriftssamlare

ELLOS
Skrivbordslampa
Sänglampa

Påslakanset Fjäril & Kuddfodral Hearts


ISA FORM
Illustrationen Slottet på kullen






















Kommentarer
Stora syster

Törs nog inte visa detta för våran "prinsessa". Då blir önskelistan lång.

2007-01-25 @ 22:37:02
Annas oklarheter och insikter

Ja, tänk om man fått inreda ett sådant rum på riktigt! Får njuta av ditt fina kollage istället. Kram!

2007-01-25 @ 22:45:03
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Thea

Ja, det var riktig prinsess stämpel det. Många flickors dröm.
Gillade kudden med hjärtan, måste ha missat den helt på Ellos.
Isa Illisen är ju som vanligt klockren.
Massor fint! Kanske en liten sladdis ändå....nehe inte det.
Thea

2007-01-25 @ 22:46:25
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Gittis33 (familjeliv)

Jättefina saker, jag håller på med att ordna min dotters rum (2 år!) och det fanns mycket fint att plocka ur detta...Mattan, taklampan, förvaringslådorna - jag måste åka till IKEA!!!!!!!

2007-01-25 @ 23:20:49
Isa

Haha, av rubriken blev man ju lite misstänksam *fniss*. Vilket fint prinsessrum! Slottet på kullen skulle stormtrivas där inne! Kramar isa

2007-01-26 @ 08:52:17
URL: http://www.isa.nu
Zassi

Ojoj.. här var det flickigt värre!
En riktig prinsessas dröm :) Isas tavla, kudden, sängen... ja man önskar att man vore 7 år!

2007-01-26 @ 08:52:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Eva

En riktig prinsessdröm !
Men nu är den rosa tiden över hos oss. När yngsta dottern var i den rosa åldern, så var det ROSA överallt. Hon ville ha ett helrosa rum, men det blev vitt med en rosa fondvägg av en färg som heter "sockervadd" och det var den verkligen. Det var rosa lakan, rosalila gardiner, mattor, hyllor mm. Och det var som att krypa in i en sockervadd !
Men nu är den SVARTA tiden här... och personligen så gillar jag mer svart än rosa.
Ha en trevlig helg och jättekram !
Eva

2007-01-26 @ 11:15:08
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Jenny

Jag har en lillasyster som älskade denna stilen när hon var lite yngre. Allt skulle vara rosa och hon älskade smycken och klänningar och små handväskor där hon skulle förvara de finaste sakerna i. Nu när hon är 11 år har hon inte riktigt samma stil men vår nya lillasyster kommer säkert att älska alla prylarna. Så de går inte till spillo ;)

Själv så hoppas jag att jag och sambon får barn av båda sorterna när det är dags för oss. Skulle vara kul att få inreda både pojkrum och flickrum :)

2007-01-26 @ 12:49:36
URL: http://minlivsstil.blogg.se
Tina

Riktigt härligt prinsessrum =)

2007-01-26 @ 14:22:09
URL: http://tinitott.blogg.se
Pernilla

Oj oj så mycket fint till en prinsessa.. Det här är bäst att jag inte visar dottern, då åker jag på att köpa allting! :D
Kram!

2007-01-26 @ 15:38:05
URL: http://www.perlan.org
Malin

Skoja inte att man blir lite sugen på att inreda ett litet prinsessrum? Kanske ska "lura" sambon i helgen :) Vi bor ju på hotell i helgen så då borde man väl få ha det lite romantiskt? *ler*

2007-01-26 @ 21:09:07
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Stora Syster: *ler* Det tycker jag absolut du måste göra och jag följer gärna med på en shoppingtur;)
Anna: I brist på att få göra det så får jag göra kollage;) Kram¨
Thea:Trots Prinsessrumsdrömmar ingen sladdis;)
Gittis33: Vad avis jag blir på dig som håller på och inreder ett flickrum;) Hoppas det blir en tur till Ikea:)
Isa: Ja en rubrik är väl till för att vilseleda och lura;) En sån illis är verkligen värdig en Prinsessa:) Kramar tillbaka
Zassi: Har killar så det var kul att få leva ut prinsessrumsdrömmen på bloggen;)
Eva: *ler* Även jag har haft en rosa tid men konstigt nog var jag 18 år och flyttade till min första lägenhet. Så det har gjort att även jag föredrar nog svart;)
Trevlig helg önskar jag dig med KRAM!
Jenny:Perfekt med en lillasyster som kan ärva alla fina rosa prylar:)
*ler* Fick av samma sort så jag får inreda flickrum på min blogg;)
Tina: Bara Prinsessan som saknas;)
Pernilla: Men du jag följer gärna med dig och dottern på en shoppingtur;) Du vet jag gillar Ikea:D
KRam
Malin: Lycka till med att lura Sambon passar ju perfekt nu på hotell och allt;) Så då får du börja inreda om så där nio månader *ler*

2007-01-26 @ 23:14:16
URL: http://www.vickes.blogg.se
degli

Luogo molto buon:) Buona fortuna! http://www.usate348.org/degli

2007-02-19 @ 08:01:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0