LÖRDAGSNÖJE

Tidigt i morse åkte jag i väg med en fullpackad bil till Folkets Hus och Loppis där, hade bokat bord och tänkte ta och göra mig av med lite prylar som inte används eller behövs längre.
Funderar på om det går att lösenordsskydda bloggen för sin man innan jag fortsätter skriva, eller gubben om du läser det här så tycker jag du ska sluta här eftersom det ändå kommer att vara så tråkig läsning.
78747-1149
Bild: Privat

Perfekt dag för Loppis var det en riktigt grå och regning höstdag, trodde jag i alla fall men det var knappt något folk alls på hela dagen kanske de också kände sig som Sara i dag och låg hemma under en filt.
Glad i hågen var jag när jag for på morgonen skönt att bli av med lite prylar och inte skaffa fler prylar, men som ni ser på bilden ovan gjorde jag en hel del fynd (hihi min man tycker nog att jag fyndar lite för mycket i bland)  Så i stället för att komma hem med mindre lådor än när jag for på morgonen så kom jag hem med fler. Blev lite panikslagen det var inte riktigt så här jag tänkt mig en dag på Loppis, vilken tur att mina föräldrar bor grannar med oss. Lämnade av några kartonger med mina saker hos Pappa som lovade lämna in de på återvinningen på måndag.
Återvinningen kanske inte är så dumt i alla fall, ganska mycket lättare än att stå en hel dag på Loppis och tjäna hela tio kronor som det blev kvar för mig i dag efter jag hade betalat bordshyran. Hehe då har jag inte räknat vad mat och fika kostat eller mina fynd som faktiskt var riktiga fynd nästan gratis;)
Men det är väl precis det här som är tjusningen med att stå på Loppis man blir av med en del gammalt och har med sig en del nytt.  Att det knappt var något folk alls i dag är inget man kan göra något åt och det var ingen som sålde bra i dag. Så min slutsats är att Loppis är Kul!!

Ha en bra Lördagkväll allihopa:)


Kommentarer
saravillfara

Vad synd att ingen var speciellt köpsugen, mer än dig då förstås. Fin-fina fynd du gjorde!
Fick mig att önska att jag gått på loppis istället för att ligga under filten...!

2006-10-07 @ 20:45:47
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Christina

Vi hade bakluckeloppis här i somras! Det var en jätterolig idé. Loppis gillar jag väldigt mycket men hellre på "landet" än här runt Stockholm ;) Må gott!

2006-10-07 @ 22:05:31
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Syster Åsa

Handväskor har du nog av, såg precis idag en sådan och tänkte att det vore nog en sådan jag skulle ha...ge mig ett pris./GOdnatt

2006-10-07 @ 23:01:32
Syster Anna

Vilka fynd! Ja, passar inte den väskan storasyster bättre?? Du brukar väl ha mer glamourösa väskor:) GodNatt!

2006-10-07 @ 23:23:53
Saga

Rara Vicke! Du är lika duktig på att fynda som du är gullig! Jag förstår att du inte kunde gå från de inköpen, oavsett pris så är det finfina saker!! Grattis och kram från en trött Saga:)

2006-10-08 @ 01:43:54
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
cleo

Den där vasen är ju underbar! Vem har gjort den? Jag blir helt varm när jag ser den, den är ju bara så läcker! Det riktigt suger i magen av ha-begär... :-) Det fyndet borde uppväga bristen på framgång med försäljningen. Vad gav Du för den? Det är ju ett kanonfynd, bara att hitta den!!!

2006-10-08 @ 03:28:30
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Vicke

saravillfara: Ja det var synd, vi som hade bord kände väl oss lite tvugna att stödköpa av varandra;) Kul att gå på Loppis!!
christina: Tror min syster nämnt något om det , vilken smart idé. Kanske det är lite lättare att fynda på landet eftersom det är mindre folk här;)
Syster Åsa: *hihi* Handväskor kan man väl aldrig få för många utav, undrar vad den du tittade på kostade jag betalade 30 spänn för min Haglövs:) Fynd!!
Syster Anna: Många bra fynd, 125 kr för rubbet inräknat Haglövs väska och SNÖ halsband. Precis min tanke när jag köpte väskan att jag inte har en sportig väska som passar en Hockeymamma i Ishallar som man kan ha kamera och börsen i ;)
Saga: Älskar att fynda, det är väl det bästa med Loppis man får gå runt innan det öppnar för de andra:) Förstår att du är trött lilla nattsuddaren, kramar från en Vicke som är trött av att sovit för länge i dag;)
Cleo: Visst är den, är så fin på vårt köksbord. Det finne inget namn i botten på vasen så jag vet faktiskt inte vem som gjort den. Att jag dessutom gav 40 kr för den gör mig inte mindre glad över den:) Du är då en riktig nattsuddare;)

2006-10-08 @ 10:04:36
URL: http://www.vickes.blogg.se
Linnea

Hihi, nä några stora inkomster är nog inte så lätt att göra på loppis, men tråkigt att det var så lite folk där! Desto bättre för dig, du verkar ju ha gjort några riktigt fina fynd, Vicke! :-)

2006-10-08 @ 10:54:15
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
LoX

Vilka fynd du gör! Vasen är jättevacker, och det facila priset av 40 kr gör den inte mindre åtråvärd. :-)

2006-10-08 @ 14:37:44
URL: http://lo.blogg.se
Veronica

Vilka fina fynd! JAg gjorde samma sak förra helgen, dock hade jag 700:- plus när jag kom hem, men sen åkte jag till IKEA i veckan, så de pengarna gick åt ändå...=0)

2006-10-08 @ 14:45:23
URL: http://veramedflera.blogg.se
Vicke

Linnea: Nje, kanske inga större summor men lite mer brukar det bli;) Men det var ju kul att fynda!
LoX: I bland har man flyt, visst var den vacker fastnade för den direkt jag såg den. Tur jag hann handla innan det öppnade:)
Veronica: Är så glad över mina fynd! Du det kanske var lite mer folk på ditt Loppis, hade också hoppas på lite mer så jag hade fått mitt brickbord. Vad kul att använda loppispengar till något nytt, precis så ska det vara:)

2006-10-08 @ 18:30:22
URL: http://www.vickes.blogg.se
Susanne

Vilka fynd! Är lite avis på vasen! :-)

2006-10-11 @ 09:34:01
URL: http://ventil.privat.eksjo.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0