ETT ROP PÅ HJÄLP

78747-1265
Bild: Privat

Ni behöver inte bli oroliga jag är inte insnöad eller i någon annan nöd pga ovädret . Här är det lugnt ännu, kanske lugnet före stormen.  Utan jag har ett annat problem, ett förvaringsproblem.

Gillar vinter på alla sätt och vis. Men det finns en sak jag inte gillar med den årstiden och det är en jätteväska som helt plötsligt ska bo i vårt hus. Hur sjutton förvarar man en sån här jättetrunk fylld av hockeyprylar. Prylar som dessutom blir svettiga och ska packas upp ur trunken för att hänga på tork.

Vi byggde vårt hus för 15 år sen, 15 år sen står det verkligen rätt oj vad åren går fort. Då var vi bara två vuxna ( läs unga och gröna) som skulle ha någonstans att bo. Sen dess har familjen utökats med två killar och en massa saker. Inte var det någon husförsäljare som upplyste oss om att vi skulle tänka på framtida behov. Att vi skulle komma att behöva en större tvättstuga för förvaring av diverse sportartiklar, tvätt som ska hängas på tork, snöiga jackor och skor som ska torka. Listan kan göras hur lång som helst...
Men det kan inte tyvärrkan vi inte göra vår tvättstuga hur lång som helst.  Utan vi har den långsmala  trånga gång till tvättstuga som vi har. Visst har vi en pytteliten bastu där vi i dag hänger utrustningen på tork. Men ni kan väl tänka er hur ofta man orkar värma bastu då man måste tömma den först.

Funderar mycket på hur vi ska lösa detta dilemma för att be H sluta spela hockey är inget alternativ.
Vissa dagar brukar jag skrika när jag är i tvättstugan att jag ska ta en knippe dynamit och tända på. Men det kanske inte är så genomtänkt. Skulle bli en aningen dragigt i vårt hus så här lagom till vintern och kylan. Så då finns det väl kanske några andra bättre alternativ som jag kommer på

1. Ringa Martin Timell och Äntligen Hemma
2. Ringa Jonny & Matias och Roomservice
3. Kontakta Svenska Spel för finansiering
4. Vänta tills sonen spelar i NHL för då kan han sponsra en utbyggnad. Men det är klart då finns det inte
    kvar någon hockeytrunk hos oss längre

Som ni ser så är nog ingen av mina alternativ heller så bra eller sannolika att de kommer att inträffa.  Vi kanske får ta och göra som Sara en operation tvättstuga light. Eller ännu bättre kanske skulle ta och bjuda in Sara till oss för att få slut på vårt dilemma. Så kan vi kombinera det med ett besök på Ikea tillsammans.

Slutsatsen av mitt inlägg är inte att ni ska förbjuda era barn att spela hockey för det är kul!  Utan ett gott råd om ni går i byggtankar eller husköpartankar. Tänk på att varenda kvadratmeter inte ska utnyttjas till boyta utan att det även är väldigt bra med biytor.

Ha en riktigt Trevlig Helg allihopa hoppas vi inte stormar bort eller blir utan ström. För i kväll ska jag faktiskt ta och tömma bastun och bada sen såklart se på Idol och till det behöver jag ström.
Kram på er allihopa!!


Kommentarer
Christina

Jag tycker att du ska testa med alla inredningsprogram!!! Såg att TV3 (vilket program .?) sökte nya objekt ... lägg upp det som "Hockey-lösningen" eller nå´t ... ngt som många känner igen ;)
Jag mailade en gång till Äntligen Hemma ... och fick SVAR!! Jag ville göra om mitt förråd till gym och de ringde och de kom och kollade ... men mitt förråd var för litet för att få plats med alla kameror, ha ha!

2006-10-27 @ 10:21:22
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Vildangel

jag har visserligen inga barn, men en sambo med jakt och fiske intresse och jag kan bara hålla med dig om att man behöver rätt mycket yta till bra förvaring oxå för att det inte ska bli kaos hemma. Det verkar dock alltid saknas när man bor i lägenhet...
//V

2006-10-27 @ 10:37:55
URL: http://vildangel.blogg.se
Camilla

Ring roomservice.. :D Tänk vad kul det hade varit för oss läsare.. :D

Ha en riktigt trevlig helg. Och blås inte bort jag vill ha fler blogginlägg från dej ;)

2006-10-27 @ 11:07:08
URL: http://camilla.hopto.org
Tant Ulla

Känner igen det där med hockey-trunken. Var ställer man en sån stor och otymplig "grej". Att ställa den långt borta i ett förråd funkar ju inte, den används ju några gånger i veckan. Och lukten sen... usch. Hittar du någon lösning, hör av dig!

2006-10-27 @ 11:29:33
URL: http://www.tantulla.blogg.se
Malin

Jag säger som Camilla! Ring Roomservice! Hur kul vore inte det??!!!
Hoppas ni klarar er från den värsta stormen så du inte missar idol! Här har det börjat blåsa ganska mycket men är väl inget mot övriga landet då vi skulle vara ganska förskonade. Tur är väl det eftersom jag ska ut på stan och slarva med jobbarkompisarna ikväll. Kanske kan bli lite vingligt under fötterna utan storm? ;) Ha en trevlig helg! Kram!

2006-10-27 @ 13:14:10
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Anneli

Hahaha, jag kom att tänka på den där sketchen av Monthy python där de skyter om att ha haft det värst i sin barndom, kommer du ihåg? -Ha, jag skulle ha varit jävligt lycklig om jag fått bo i en skokartong osv...
Jag förstår precis vad du menar, speciellt nu när jag har lagret till en hel webbshop i källaren.....
Hoppas ni kommer på nån bra lösning. Kram och trevlig helg!

2006-10-27 @ 15:23:56
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Vicke

Christina: Det skulle vara kul, men undrar om de reser så långt norrut. Vad spännande du har till och med haft hem de och tittat hos dig:)
Vildangel: Förstår precis ditt dilemma och i lägenhet har man nog ännu midre biyta.
Camilla: Tänk vad kul om Jonny och Matias kom hem till oss:D
Fler blogginlägg kommer bara inte strömmen går nu har det börjat snöa och blåsa.
Tant Ulla: Aha en till Hockeymorsa som vet precis vad jag snackar om, kul! Hör av mig om jag hittar någon men det ser svårt ut;9
Malin : Det vore grejer det att få hem Roomservice:) Hoppas de läser bloggar för att få nya projekt;) Det tycker jag med, stormen kan vänta tills efter Idol. Ha en riktigt trevlig kväll på Stan , hoppas du kommer vinglande hem glad och trött! Ha en trevlig helg du med och Kramar tillbaka!!

2006-10-27 @ 15:47:39
URL: http://www.vickes.blogg.se
saravillfara

Jag har samma problem!! Huset är hyfsat stort, men räcker inte till!!
Egentligen skulle det väl göra det, om vi var lite mer organiserade och inte hade sånt kaos som vi har idag, i klädkammare, pannrum, garage osv. Där bara står det en massa saker och tar plats och stjäl energi för att vi retar upp oss på det så rejält samtidigt!
Vad söt du är som tror att jag skulle kunna göra någon nytta hos er, frågan är om jag skulle vara så användbar som du tror, mest i vägen kanske och uppta en massa dyrbar plats som du redan har för lite av *fniss* - men IKEA vill jag absolut besöka ihop med dig, vore megaskoj!!
Och Idol vill inte jag heller missa, så nu håller vi tummarna för att strömmen får vara kvar tycker jag :). Trevlig helg på dig, hockeymorsan! *kram*

2006-10-27 @ 16:06:39
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

Anneli: Har inte sett något Monthy Python, men jag tror jag förstår eftersom jag vuxit upp med släktingar som alltid höll på och berättade om " när jag var liten så fick man minsann..." .*fniss* Oj en hel webshop i källaren, du har inte rum för en hockeytrunk också;) Vad spännande med din webshop! Kram och trevlig helg på dig med!
saravillfara: Visst är det så vårt hus är också hyfsat stort men de mesta kvadratmetrarna används till att bo. Vi försöker röja och rensa lite då och då, men det är ändå alltid fullt.
Klart du skulle kunna göra nytta hos oss, i alla fall över en kopp kaffe och pratstund med mig. Visst skulle det vara megaskoj att gå på Ikea tillsammans! Idol måste jag bara se, och såklart heja på Markus. Hoppas strömmen får vara kvar:) Trevlig helg på dig, fixarmorsan *kram*

2006-10-27 @ 19:14:37
URL: http://www.vickes.blogg.se
Frida

Trevlig helg på dig med!

2006-10-27 @ 20:37:00
URL: http://cultdesign.blogg.se/
LoX

Tack för tipset. Det är bra att bli påmind om sådant när man tittar på hus.

Trevlig helg önskar jag med!

2006-10-27 @ 21:09:34
URL: http://lo.blogg.se
Vicke

Frida: Tack! Ha en trevlig helg du med:)
LoX: Tack för det! Ha en bra helg även du:)

2006-10-27 @ 22:43:45
URL: http://www.vickes.blogg.se
saravillfara

Åh, vad Markus var bra ikväll...!!!! *lite småkär*

2006-10-27 @ 22:44:19
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

saravillfara: Visst var han suverän!! *hihi* Den var så härlig kommentaren en karl hade skrikit åt han på stan " Min fru älskar dig men jag tror tamejfan jag hatar dig". Tror nog Markus vinner mångas hjärta genom sin sång och att han är så naturlig:)

2006-10-27 @ 22:49:52
URL: http://www.vickes.blogg.se
Mia

Tips till förvaring av blöt illaluktande sport bag: Köp hem en stor snygg korg i rotting (du vet typ som en "tvättkorg") som du ställer i hallen. Om du väljer en lite större modell så ska det rymmas en hockey bag i den. Dessutom är det ju snyggt! De har många fina korgar i olika färger och material på t.ex. Åhlens. En annan sak som dessa korgar är bra till är ju annars paraplyn, tapetrullar, presentpapper och andra saker man aldrig har någon plats för.
Förresten på tal om idol... Markus är ju bara bäst!!! Men det är klart, han har ju begåvats med den norrländska utstrålningen! :)

2006-10-27 @ 23:19:48
Anna

Ah, vad skönt det är när barnen bara spelar tennis...*njuter och retas lite*... Men jag håller med, fram för fler och större biytor! Kram på dig i stormen!

2006-10-28 @ 00:15:50
URL: http://oklarheter.blogspot.com
cleo

Kan Du inte ringa Chalmers och be dem uppfinna något så får saker att krympa när man trycker på en knapp? Det vore perfekt tycker jag! :-)

2006-10-28 @ 10:34:35
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Snurran

jag har inga problem med sport grejjor, men jag vet dom som har...Dom löste det så att dom skaffade en friggebod,som står nära grovingången..Där förvaras allt sånt där, skoter overaller och skrillor..slamongrejjer och *du vet*..Lite värme och en utsugsfläkt för odörer..!
Inte allt för dyr "utbyggnad" !

2006-10-28 @ 11:58:46
Vicke

Mia: Tack för tipset! Synd bara att även vår hall inte är så stor och lite svårmöblerad lite hela väggar. Men det är alltid bra med tips för förvaringslösningar har man aldrigt tillräckligt.
Visst är Markus bäst, håller med dig!!
Anna: Hmmm.... Tennis kanske man ska börja snacka med H;) En liten racket som ska förvaras. *fniss*
Nej mera biytor åt folket!! Kram på dig i snöfria storstan!!
Cleo: Men vilken bra idé, tror jag kunde funka perfekt;)
Snurran: Ännu ett jättebra tips! Men vi måste kunna ha bra med värme för att kunna hoppa i kläderna direkt från det förrådet eftersom det på vintern ofta är äver 30 grader kallt.

2006-10-28 @ 15:35:19
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0