UTFLYKT

78747-458

I dag har vi gjort en liten utflykt till ortens Hembyggdsmuseum Aunesgården och detta tack vare att Prinsessan (min systerdotter) stannat kvar själv hos oss på lite semester utan mamma och pappa. När det inte var badväder i dag så frågade hon om vi inte har något museum vi kan gå på. Så då åkte vi den lilla biten till hembyggdsmuseumet och vi hade en jätteroligt stund där hela bunten, tror våra killar njöt lika mycket som besökaren.

78747-463

Här sov mamman och pappan i huset, vilken vacker säng.

78747-462

Gammalt möter nytt, rosa Foppisar mot denna vackra sparkstötting.

78747-460

78747-461
Bilder: Privat

På sommrarna flyttade familjen ut till denna "sommarsida" och storleken på fönstret i rummet hade med rangen att göra. Detta var drängarnas fönster, barnen hade väldigt svårt att förstå varför det var så att Husbönderna hade så stort medan drängarna detta hål guiden försökte hjälpa mig att förklara. 
Besöket avslutades med fika på cafeét och vi hade världens tur för i dag var det bakdag så vi fick avnjuta färska bullar, mumsfilibabba.

Det här är väl ett utmärkt exempel på hur dålig man är på att ta tillvara saker som finns i ens omedelbara närhet , vi få tacka vår gäst för en superbra dag.








Kommentarer
Åsa

Kul att det blev en trevlig dag. Jag antar att ni fått veta mycket med vår frågvisa dam...

2006-07-19 @ 00:25:00
Vicke

Åsa: Vi vet allt om er motsvarighet Hägnan och en massa annat hon kan snacka :)

2006-07-19 @ 00:26:04
URL: http://www.vickes.blogg.se
Malin

Flera som varit lite kulturella. Härligt! :) Själv har jag varit det i två dagar nu, men inte hunnit blogga om det. Nu är jag för trött att göra det ;)

2006-07-19 @ 00:55:36
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
saravillfara

Visst är det intressant med sådana här ställen, där man påminns om hur det var förr, och hur dom hade det. Såg ut att ha varit en fin dag för er, kul med en tjej på besök. Undra om det finns någon jag skulle kunna låna...? ;)

2006-07-19 @ 01:41:55
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Camilla

Trevligt med utflykter.. :D

2006-07-19 @ 08:24:27
URL: http://camilla.hopto.org
Vicke

Malin: Kul, kanske får läsa om det senare på din blogg:)
saravillfara: Det var jätteintressant och barnen tyckte det var spännande. Det är jättekul med en tjej på besök, så jag tycker verkligen du ska försöka låna en några dagar:)
Camilla: Jättetrevligt:)

2006-07-19 @ 09:46:34
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0