LÅDA AV MINNEN

Minneslåda / ellos
Bild: Ellos

I går kväll satt jag och H för att gå igenom hans skolböcker från året som gått och valde ut vilka som skulle sparas. Killarna har varsin minneslåda där vi lägger ner någon sak då och då som betyder mycket för de och de vill ha kvar. Jag är annars den som gillar att rensa och göra mig av med saker som jag inte behöver eller gillar så det här är ett bra sätt att bara behålla viktiga minnessaker för barnen. Den dag de flyttar hemifrån kommer de att få lådan med sig och kunna titta på sina minnen från de var små och bli nostalgiska.

Förvaringslådan på bilden kommer från Ellos och skulle vara jättefin minneslåda.



Kommentarer
Malin

Vilken bra idé! Jag är en sådan som gillar att rensa också. Dock kan det bli för mkt ibland. Vissa saker vill man ju ha kvar som minne.

2006-07-21 @ 14:21:16
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Saga

Vad duktig du har varit som har rensat i barnens skolböcker. Här ligger de kvar i den ICA-kassen som sonen bar hem dem i från skolan. Tänkte att det skulle vara perfekt som syssla en av de där regniga dagarna på semestern, men nä, inte har jag fått det till att bli än inte. Och jag kan ju inte skylla på att det inte har regnat någon dag :)

2006-07-22 @ 20:12:58
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Vicke

Duktig kan jag nog inte säga det var H som gav mig en spark i baken. Mamma ska vi inte tömma min skolväska och kolla vad som ska sparas. Tur man har barn som sätter fart på en det är ju många veckor sen skolan slutat:)

2006-07-22 @ 23:50:32
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0