SOVRUM

Det här blir det sista rummet jag tänker visa er på ett tag och också det sista på övervåningen förutom badrummet men såpass mycket stolthet har jag att jag inte lägger in vårt pastellfärgade 90-tals badrum på bloggen. Men längre fram har jag tänkt ha lite mer Hemma Hos det finns en hel våning till i vårt hus som jag kan visa.

78747-849

78747-850
78747-84678747-84578747-84378747-84478747-840

Sovrummet är även det omtapetserat i våras , Boråstapeters kollektion Form & Inspiration 11229 och 11231 som Fondvägg vid det lilla fönstret.
Sängen är en Kontinentalsäng från Mio som står på en sockel, tyckte det var så häftigt när jag såg Sagas och Saras även de har Kontinentalsäng vilket sammanträffande. Alla vi tre sover som prinsessan på ärten.
På vår säng ligger överkastet Kilan från Ikea, det är vändbart så man kan antingen ha beige eller brunt.
Kuddarna är från Ikea och Hemtex, på var sida om sängen har vi varsin byrå Malm med två lådor i ekfanér. Är på jakt efter bra och snygga lampor att ha ovanpå de, ett krav är att de är bra för läsning så om ni har några tips så tar jag tacksamt emot de.
Prylarna i det stora fönstret kan man verkligen kalla fyndhörna blomkrukorna inhandlades i Luleå för 15 kr/st och lyckan blev fullkomlig när jag råkade få syn på lampfoten på återvinningen. Det var ju exakt samma stil på den som krukorna så för hela 20 riksdaler blev jag lycklig ägare till den, med lampskärmen Sirkön från Ikea blev det jättefint.
Röda kudden är från Hemtex , och den fina "hängaren" har vi fått i julklapp av lillasyster och den kommer från trip trap denmark . Valde att ha den som en slags herrbetjänt och det funkar jättebra .
I fönstret hänger Panelgardinen Anno Inez  på Gardinskenan Kvartal , har sett att Camilla har också den Panelgardinen.
Utländsk trätallrik från något exotiskt land som tidigare hängt hos farmor och farfar ,sen hon mina föräldrar och nu hemma hos oss. Så den är hemma hos tredje generationen, kanske vill någon av killarna föra traditionen vidare.
Ett litet sideboard av två stycken byrå Malm och ovanpå denna vas med röda kvistar från EM och Fado bordslampa.

Då var det allt för denna gång med mina Hemma Hos inlägg och jag vill bara tacka er för alla snälla kommentarer. Det var jättenervöst med mitt första hemma hos inlägg , brukar inte vara nervös för inlägg men det var något helt annat att lägga in sitt hem på det sättet.









Kommentarer
Malin

Ännu ett fint rum att kika in i!
Den panelgardinen är jättefin! Häligt med lite fynd! Lampan blev ju jättefin med den skärmen! Roligt med lite personliga saker som har gått i tradition!
Låter bra att du kommer ha mer Hemma Hos längre fram. Är ju såå kul!

2006-08-24 @ 08:19:21
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Saga

Men oj så mysigt sovrum. Jag förstår om ni sover gott i detta rum, och då inte bara för att ni har en skön säng :)
Jag gillar den lugna färgskalan, och de personliga detaljerna med träfaten och lampan....som bara var såå snygg. Där tror jag också att vi har något gemensamt....att vi gillar att fynda gamla ting!?
Fortsätt Vicke, du gör det så bra!!

2006-08-24 @ 08:28:25
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Syster Anna

Fin, fin, fint! Jag har ju ändå sett det live:-)
Kram.

2006-08-24 @ 10:01:25
Linnea

Vilket mysigt sovrum, eftersom jag själv just nu har börjat fundera kring uppfräschning av sovrummet så är det extra kul att se! Krukorna och lampan var ju minst sagt ett riktigt fynd :-) och jag gillade de röda detaljerna på Malm-byråerna också.

2006-08-24 @ 11:38:57
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Vildangel

Oj så fint sovrum! Det ser rymligt och mysigt ut på en och samma gång. Bra gjort! ;-)
//V

2006-08-24 @ 16:11:12
saravillfara

Va´! Kontinentalsäng, kudde från hemtex och Malmbyråer - känns ju som hemma!
Och tack, snälla du för att vi fått titta in hos dig, det har varit så roligt. Inte hade du behövt vara nervös inte! *kram*

2006-08-24 @ 19:21:10
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

Malin: Blir lika glad varje gång du kikar in. Panelgardinen är fin önskar bara att den fanns i en smalare variant. Älskar fynd och den lampan, det blir lite mer känsla bakom saker som går i släkten. Kul att du gillar Hemma Hos det gör oxå jag, väntar med spänning på mera hos dig av ditt fina hem:)
Saga: Tack för de fina och uppmuntrande kommentarerna. Det är nog bra att blanda upp det nya med lite gammalt och personligt. Kul med gemensamma intressen, om jag blir less på lampan vet jag vem som gillar den men det är högst osannolikt:)
Syster Anna: Du har lite att jämföra med när du sett det live! Kram
Linnea: Tack! Spännande med sovrums uppfräschning, hoppas vi får se det. Ja det kan man absolut kalla fynd! Kul att du lägger märke till de röda detaljerna:)
Vildangel: Tackar för de snälla orden:)
saravillfara: Mitt hem är ditt hem! Tack snälla du för att ni vill titta in hos mig och lämnar så snälla och uppmuntrande kommentarer! Jo men jag var otroligt nervös först men nu har det varit roligt med så snälla besökare blir det roligt att fortsätta:) *kram*

2006-08-24 @ 20:47:34
URL: http://www.vickes.blogg.se
Nilla

Fint!
Jag visar en liten glimt med nu.
Ha det bra.

2006-08-24 @ 21:40:52
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Vicke

Nilla: Tack ! Vad spännande måste genast kika:)

2006-08-24 @ 23:10:01
URL: http://www.vickes.blogg.se
Camilla

Men hallå.. här har jag missat att kommentera.. Dåligt av mej. Men bättre sent än aldrig ;)

Snyggt som alltid. Gardinerna känner jag igen. Här hittar man dom i v-rummet :D
Riktigt snyggt var det med MALM-byråerna och de röda detaljerna.. Mycket mycket snyggt!!

2006-08-25 @ 13:46:20
URL: http://camilla.hopto.org
caroline

det där röda i vasen är jättefint vart har du fått tag i det?

2006-08-26 @ 12:33:42
URL: http://carolinesblogg.blogg.se
Vicke

Camilla: TACK ! *kram*
caroline: Det är något slags träris köpt på EM fanns i flera färger:)

2006-08-27 @ 22:25:16
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0