SEMESTERFYND 4

78747-644
Bild: Privat

Skulle nog ha suttit bra med den där bingovinsten i går i alla fall, så mycket superfynd jag gör under min semester kanske bra i alla fall att man börjar jobba på måndag.
Vi var till Haparanda i dag igen och då passade jag på att besöka en rätt så ny Marimekko affär som finns där, vilket paradis en jättelokal fylld med en massa Marimekkoprodukter och så stilfullt inrett  med massor av rymd.  Har nästan alltid med mig kameran så även i dag men när jag tänkte ta fram den häll tonåringen som var med mig på att dö "men mamma vad du är pinsam" så då tänkte jag det var bäst att lägga tillbaka den.Där kan jag då rekomendera ett besök och såklart kunde inte jag motstå de här två skålarna som var på halva priset, inte kan man låta en sån chansh gå förlorad.
Innan vi åkte hem passade vi på att äta en hamburgare under kristallkronorna och sen blev det ett besök på Jysk. Ja jag vet egentligen gillar jag inte Jysk men nu var det så att jag skulle kolla på en trägårdsmöbelgrupp som var på halvapriset som var slut i Luleå,  den var så fin så vi slog till och köpte den. Gruppen heter Saga vilket jag tyckte var häftigt samma som Kitchenbloom.
Vet att sommaren snart är slut men vi har länge funderat på att göra om vår altan vi har haft våra plastmöbler sen vi flyttat in 1991 så nog var det dags. När man ändå tänkt det så känns det bra att handla nu på sensommaren när man kan få det på halva priset det blev även två grupper med fiberclay krukor på halva priset på Granngården i Övertorneå. Det var egentligen inte så mycket rabatt på de men min man är bra på att pruta och han ökade rabatten till halva eftersom vi tog två grupper totalt 5 krukor drygt 600 kr för de. Bra att ha med honom i bland när man ska fynda för jag hatar att förhandla pris.
Så dagen har verkligen varit full av fynd, men tro nu för all del inte att det enda jag gör är shoppar.



Kommentarer
caroline

fina skålar . har själv en sån stor fast i rött. Katten älskar den.

2006-08-09 @ 23:58:43
URL: http://carolinesblogg.blogg.se
Syster Anna

Oj, blev det alltså trädgårdsmöbler?! Packar ni upp dem i år eller får de vänta? Väntar spänt på bild. Tack för MMS-bilderna förresten, fina!

2006-08-10 @ 00:13:12
Camilla

En till som fyndar denna sommaren :D

2006-08-10 @ 08:40:47
URL: http://camilla.hopto.org
Malin

Det är ju egentligen nu man borde shoppa loss på trädgårdsprylar. Är ju rea överallt. Kul att du fyndat lite! Skålarna är jättefina! Hmm...nu blir jag shoppingsugen :)

2006-08-10 @ 09:16:34
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Caroline: Gillar Marimekkos grejor, kan förstå att Katten älskar den:)
Syster Anna: Vet inte riktigt hur vi kommer bilder på bloggen, om vi sätter upp de. Visst var fiberclaykrukorna fina. Kul att få i ordning på altanen:)
Malin: Vet det känns lite knasigt eftersom sommarn snart är slut men det blir ju så mykcet billigare. Det är roligt att shoppa, speciellt när man fyndar:)

2006-08-10 @ 09:48:22
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

Syster Anna: Hur vi gör skulle det naturligtvis stå:)

2006-08-10 @ 09:58:01
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0