SEMESTER 2

78747-56378747-598
Bild: Lillasyster

Efter några underbara dagar i Göteborg fortsatte vi vår resa till Stockholm för besök hos min lillasyster och hennes familj. De bor så jättefint vid vattnet skulle inte ha något emot att göra det, här är deras mysiga altan där vi suttit och njutit av god mat.

Snacka om att det blev repris på det som hände när vi kom till Storasyster i Luleå när vi svängde in på Lillasysters parkering öppnade himlen sig och det bara vräkte ner regn. Det var inte långt att springa in men det var som att vi hade duschat så blöta var vi. Denna kväll hade vi bokat bord för att äta i Velamsund på Långa Raden som på fredagar har olika program på Brända Baren . Typiskt det hade inte regna på evigheter och nu när vi skulle sitta ute och mysa var det tvunget att börja. Men det löste sig vi fick sitta inomhus och äta den kvällen och det är mysigt även inne där.
78747-562
Som jag skrivit tidigare så tillbringades åtskilliga timmar på Ikea i Kungens Kurva och jag mådde som en prinsessa. Men jag kan ju säga att timningen kunde varit bättre vi var inte ensamma där, första regndagen på länge i Stockholm men jag lyckades få med mig en del. Lovar att jag ska visa detta senare i veckan, har även gjort en hel del andra fynd under resan en lantis måste ju passa på och shoppa när man kommer till storstan!

Bilden ovan tog jag i Sundsvall där vi stannade för att äta lunch vid nerfärden, Ikea har även bra mat till rimligt pris för en barnfamilj . Köttbullar gillar våra killar , hann naturligtvis ta en snabb sväng genom varuhuset för att kolla lite. Måste säga att jag blev imponerad vad stort och fräscht det var, mycket bättre än det gamla.
Såg den fina skålen från Ikea Stockholm serien som jag så gärna vill ha stod med den i handen och tänkte nej jag väntar och köper i Stockholm . Gissa vad de hade inte ens fått in den där,så det blev en vända till in i Sundsvall på vägen hem och såklart var den slut typiskt min otur. Dessutom är det 70 mil till närmaste Ikea ännu ett tag till, fy bubblan.

Söndagen ägnades åt att bada och även det i Velamsund där vi var tvugna att gå till Långa Raden för att äta vår favoritmacka till lunch med ägg och bacon, men även den var slut så det fick bli en annan variant i stället med Brie och Salami det var gott även det.

78747-597
Bild: Lillasyster

På kvällen började vi vår hemfärd och övernattade i Sundsvall , hemma sent på måndag kväll efter en veckas resa och 330 mil i bil. Men vi var alla glada och supernöjda över veckan som gått och det kan jag bara säga att investera i den bärbara DVD spelaren var ett superbra köp. Killarna tyckte i bland att vi rastade för ofta speciellt om det var mitt i en spännande film.

Det här var sista rapporten från vår semester förutom de utlovade inläggen om mina semesterfynd! Jag älskar att fynda:)





Kommentarer
saravillfara

Jag säger Ja tack till den där altanen och till läget vid vattnet!
Och just typiskt att du inte fick tag i skålen, den ser jättefin ut på bild, ska kolla om jag kan hitta den i butik nästa sväng jag gör.
Imponerande att alla tyckte den långa bilresan gick så bra, men ni verkar ha planerat stoppen och aktiviteterna väl.
Borta bra, men hemma bäst, visst?

2006-08-02 @ 23:21:41
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

saravillfara: Även jag säger ja tack till det! Visst är det typiskt, var själv förvånad över hur himla bra bilresan gick. Det är nog så att hemma är bäst!

2006-08-02 @ 23:54:59
URL: http://www.vickes.blogg.se
Camilla

Den där skålen vill jag också ha. Men jag har inte hittat den än.. :(

Åhh.. vad maten ser god ut. Blir ju riktigt hungrig.. Kanske dax för lite frukost nu då ;)

2006-08-03 @ 10:51:41
URL: http://camilla.hopto.org
Vicke

Camilla: Jag min dummer hittade den och gjorde inte slag i saken, usch vad jag grämer mig!
Frukost låter gott, nu ska jag göra i ordning matsäck:)

2006-08-03 @ 11:04:52
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0