PUTSA & FEJA

78747-803
Bild: Privat

Här har det putsats och fejat föl glatta livet hela dagen, oj vad det känns skönt nu det var så länge sen vi gjorde en ordentligt städning. Så fint väder som det varit hela sommaren så har man inte haft sån stor lust att göra så mycket inomhus utan i stället valt att vara ute i det fina vädret. Sommaren är kort så det gäller att njuta men i dag avstod jag från solstolen trots att vädret varit fint nu kände jag bara att det var tvunget att göra något åt alla dammråttor .  Det är inte bara dammråttorna som försvunnit utan en massa tvätt har tvättats, fläckar har tagits bort från stolar och till och med H:s Foppisar har putsats med såpa och borste. Så att de ska vara rena och fina till skolan som börjar igen i morgon efter sommarlovet.

Det bästa jag vet när det gäller att ta bort fläckar är Galltvål den är helt oslagbar , funkar på gräs, näsblod och fettiga fingeravtryck på stolsdynor.  Men tröjan på bilden som H haft på sig i dag när han jobbat i lekstugan som numera är snickerboa klarar nog inte ens Galltvålen.

Helt rätt beslut att städa i dag måste jag säga för nu känns det så underbart och vi får gå och lägga oss i renbäddade sängar i kväll, oj vad vi kommer att sova gott och killarna kommer förhoppningsvis att vakna pigga och utvilade i morgon bitti. Ska bli spännande att se hur det går för de att komma i gång efter ett långt och härligt sommarlov.

Vi bloggare kanske skulle ta och bilda en husmorsklubb så husliga som alla verkar varit denna helg , Saga och Sara har bakat till kalas och även Malin har städat och renbäddat.  Alla börjar få energi att ta tag i sina inneprojekt nu när hösten så sakta börjar närma sig, även om det är svårt att tro det för det fina vädret verkar fortsätta.

Nu kan jag i alla fall lova att jag börjat förbereda lite inlägg med bilder från vårt hem, skulle helst vela kunna redigera lika fint som Saga, Sara och Malin innan jag lägger in något men tålamod är inte min starka sida så nu orkar jag inte vänta längre. Snart kommer det......




Kommentarer
saravillfara

Vad ni har jobbat bra idag!! Och visst är det en svårslagen känsla, när man efteråt kan luta sig tillbaka och bara njuta...! Det är verkligen värt allt slit.
Vad himla spännande att det stundar husvisning, det ser jag fram emot!

2006-08-20 @ 20:40:41
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Malin

Härligt att du fått ett nystädat hem och nybäddade sängar också!
Tur för oss att du inte har sånt tålamod! ;) Väntar med spänning på bilderna!!

2006-08-20 @ 20:46:34
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Camilla

Oj vad jag kände mej lat nu då.. ;)
Men jag dammsög iofs. hela lghten klockan nio igår kväll efter vi kommit hem från vår malmö-tripp.. ;)
Mattan skulle jag dock tagit ltie extra noga idag, Men än har jag inte orkat.. Kanske skulle ta ett ryck nu? (sambon kommer nog smälla av..) ;)

Tänk vad vi inspirerar varandra.. :)
Imorgon är det kanske jag som bäddar rent här hemma.. ;)

Och du.. tänk om du varit med på Village. Det hade nog varit bra mycket roligare än med två helt ointresserade som tänkte mer på mat än ngt annat.. Hur kan man tänka på ngt sådant när man går bland alla höst-nyheter? ;)

2006-08-20 @ 21:12:38
URL: http://camilla.hopto.org
Vicke

saravillfara: Det är nog inte bara vi som jobbat bra i dag ser att även ni gjort det. Men jag kan bara hålla med att det är värt allt slit! Hoppas att du inte förväntar dig för mycket , vi har rätt så enkelt hemma mycket Ikea förstås:)
Camilla: Lat vem du, nej men du har ju gjort massor i helg både nytta och nöje.
Bloggarna för mycket gott med sig, inspiration och nya vänner. Visst hade det varit underbart och jag kan lova att jag absolut inte hade tänkte på mat;)

2006-08-20 @ 21:31:14
URL: http://www.vickes.blogg.se
Åsa

Visst känns det härligt när man fått röja lite extra. Vi har inte hunnit få ordning efter IKEA monteringarna.
Syster yster

2006-08-20 @ 21:58:41
URL: http://vickes.blogg.se
Vicke

Åsa: Det var välbehövligt och känns sååååå bra. Vad spännande med Ikea monteringar, ser att du har kvar min Url ännu sen jag var där du kanske måste sudda;)

2006-08-20 @ 22:01:21
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0